הדברה אקולוגית – תגידו שלום יפה למזיקים!

מערכת שורש  ט אייר, תשעט  5/14/2019

ניתן לבצע הדברה אקולוגית בבתים פרטיים, במוסדות לימוד, במשרדים, בחנויות ובכל מבנה אחר שבו ישנה נוכחות של מזיקים מסוג זה או אחר
.......................

הדברה אקולוגית – תגידו שלום יפה למזיקים!
הדברה אקולוגית (שנקראת לפעמים גם אורגנית), היא שיטת הדברה ידידותית במיוחד לסביבה. הדברה אקולוגית בעיקרה מונעת מן המזיקים השונים להגיע לסביבת מגורים, וזאת מבלי לפגוע במזיקים עצמם וכמובן לא בבעלי חיים אחרים שבסביבה. הדברה אקולוגית היא למעשה הדברה שבה אין שימוש ברעלים, מה ששומר היטב על איכות הסביבה ועל הבריאות של בני אדם ובעלי חיים באזור.

הדברה אקולוגית
כיום ישנה מודעות גדולה מאד לשמירה על איכות הסביבה ועל הבריאות. לכן, נפוצות כיום שיטות רבות בתחומים שונים, במטרה לשמור על הסביבה. הדברה אקולוגית היא אחת השיטות הללו. פעמים רבות אנו עלולים לסבול ממזיקים שונים בבית. ההדברה הכימית שהייתה נפוצה עד היום, עשתה שימוש ברעלים חזקים, בעלי השפעה ארוכת טווח. הרעלים הללו מסוכנים גם לבני אדם ולבעלי חיים, כך שתמיד היה צורך לנקוט בפעולות הגנה – לצאת מן הבית למספר שעות, לאוורר היטב את הבית, לשוטף את הבית טרם הכניסה אליו, ועוד. באמצעות הדברה אקולוגית, ניתן להרחיק את המזיקים ללא ריח בלתי נעים, ומבלי הצורך לנקוט באמצעי הזהירות השונים – משום שהדברה אקולוגית אינה מסוכנת, לא לבני אדם ולא לבעלי חיים.

הדברה אקולוגית – האם היא יעילה?
הרבה אנשים חוששים משימוש בהדברה אקולוגית, משום שהם חושבים שהדברה אקולוגית יעילה פחות מאשר הדברה כימית. אולם למעשה, ההיפך הוא הנכון. כאשר מדבירים באמצעות הדברה כימית, ישנו סיכוי שהמזיקים יפתחו, עם הזמן, עמידות לחומר ההדברה, כך שהוא לא ישפיע עליהם עוד. לעומת זאת, הדברה אקולוגית מתבססת על נתונים טבעיים של המזיקים – חומרים שהם אינם מסוגלים לעכל, דחייה שלהם מריחות מסוימים, ועוד. מכיוון שכך, אין סכנה של פיתוח עמידות להדברה, ואותו סוג הדברה נותר יעיל לאורך זמן.

הדברה אקולוגית – לאן זה מתאים?
השימוש בהדברה אקולוגית מתאים לביצוע הדברה במקומות רבים מאד. ניתן לבצע הדברה אקולוגית בבתים פרטיים, במוסדות לימוד, במשרדים, בחנויות ובכל מבנה אחר שבו ישנה נוכחות של מזיקים מסוג זה או אחר. הדברה אקולוגית מתאימה גם לשימוש כנגד מזיקים שקיימים בגינות, בחצרות וכדומה, וגם באזורים כמו פתחי ביוב וכדומה, שנוטים לצבור זבובים ומזיקים אחרים. הדברה אקולוגית מתאימה גם לשימוש באזורים חקלאיים, על מנת להרחיק חרקים מזיקים מן הפירות והירקות, ולמנוע הרס של המזון. הדברה אקולוגית במקרה זה גם שומרת על הפירות נקיים ובריאים, בניגוד להדברה רגילה, שמותירה את עקבותיה על הפירות והירקות שאנו אוכלים.